zondag 26 december 2010

augustus 2010


pas nu begint het eigenlyk serieus tot my door te dringen dat luv zwanger is, en wel reeds sinds juni. tydens een prins-heerlyke vyfdaagse familievakantie in een villa in de ardennen, kunnen we het myn pa en ma dan ook meêdelen, dat dit kind een dochter zal worden, ineens genaamd "molly".***we bezoeken het kasteel van godfried van bouillon. en die ardennenreis is, overigens, meteen de eerste keer dat ik een langere afstand afleg met de wagen...***6 augustus leer ik in "meubelen pluym" de schryfster milla fonteyne kennen. 7 augustus doe ik een lezing rond elsschot in de joly joker. het is een ironische tekst, maar desondanks waren de voorbereidingen eraan byzonder afmattend. verderop in augustus presenteer ik een paar keer na mekaar opnieuw de "schone madamen revue" van hotel jarretelle (zie photo).***de voorbereidingen aan "de gelaarsde kat" intensifiëren; iédere nacht, van twaalf tot drie, fiets ik over verlaten fietspaden met een dictaphoon in de hand; ik babbel er maar op los en neem het op tot er iets uit komt.***7 augustus: memorabel trouwfeest van jowan petit en tinneke-met-de-krollen in een indrukwekkend landhuis.***stripverhaal van het jaar:"robbedoes - dagboek van een fantast" - zéér zware chapeau.***de vriend van myn ex-vriendin de panter opent een wreed goed restaurant: "de veranda".***ik sta met een kort interviewtje in knack.***met de striptekenstudio vitalski vatten we een niéuwe graphic novel aan. de vorige zal verschynen in september 2011...***naast het dagelyks zwemmen en het wekelyks bowlen, is er nu ook het driedagelyks pingpongen by charlie thuis. het doet altyd pyn om myn vrienden, als ze tegen my spelen, in het stof te moeten doen byten, maar ze expres laten winnen is ook geen optie want dat wreekt zich op langer termijn...***ik koop een heleboel stripklassiekers om myn bibliotheek terug by te vullen, waar ik die had uitgeleend en nooit meer teruggekregen; "de jacht" van bilal, "corto in siberië", etc.***jo jespers past op een huis van ryke mensen die op reis zyn; zyn hond heeft het interieur echter helemaal aan stukken geknabbeld. ik breng hem een bezoek in het midden van de nacht tydens zomerse stortregen op 26 augustus.***met wolf presenteer ik nog eens een "hotel jarretelle", in knokke - zie photo - ik denk dat dit de mooiste photo is die ik dit jaar gemaakt heb...***29 augustus zing ik een serie smartlappen met irene vervliet op een straatfeest in deurne.

2 opmerkingen:

Milla zei

Wat een eer om mij in uw jaaroverzicht op te nemen!

Vitalski zei

cool hé