zondag 26 december 2010

september 2010


stipt op 1 september begin ik, voor "de gelaarsde kat", een toernee van precies veertig livingoptredens. het eerste is by mensen in oudenaarde. daar moet ik myn tekst nog aflezen. ik kom zowat overal, ook in breda, tilburg, maaseik, et cetera. na tien optredens kom ik in vorm.***ik begin een grote kuis, in myn boekenkast, maar ook in myn duizenden manuscripten, en daarna in de keukenkasten, in het tuinhuis, et cetera. op het einde van de maand is alles in dozen.***10 september een zeer treurige dag, de begrafenis van de moeder van els crawls, myn steun en toeverlaat.***11 september in de joly joker op een tamelyk wild feestje charlotte nyssens leren kennen. rond diezelfde tyd tot het inzicht gekomen dat ik financieel aan de grond zit, niet door gebrek aan werk maar door spilzucht.***13 september een zeer lichte depressie. waar ben ik meê bezig? niets leidt tot iets, ik ben een loser. het goeie weêr is ook voorby, het regent weêral...***14 september uit eten met dorian van den brempt, die allerlei plannen heeft voor myn autobiografie.***een serie vergaderingen met motor music en anderen; plannen om een cd uit te brengen. pas in december zal blyken dat al deze vergaderingen tydversmos zyn...***ik lees de erg boeiende biografie van vidocq.***17 september: circus bulderdrang live in "campine"; klein maar kolossaal fyn. erg wilde boel...***19 september; zuiderzinnen. tot zes uur smorgens rondgehangen. ruzie met charlotte nyssens.***zeer goeie film:"crazy heart."***met luv naar de ikea om een bed te gaan halen voor in haar woonst in de klappeistraat.***21 september: een van de ergste dagen van myn leven: het onrechtvaardig vroegtydige overlyden van myn tante maria, zus van myn vader.***26 september:"de gelaarsde kat" voor de eerste keer buiten de woonkamer, in een heus theater, namelyk cc herentals.***ik lees het oorspronkelyke frankenstein-verhaal, door mary shelley...***nog eens uit eten met myn ex-echtgenote ginette en een vriendin van op de universiteit, petra hendrix...***met onder anderen bert gabriëls en thomas smith arbeiden aan een humoristisch radio-programma. of daar ooit iets werkelyk van in huis gaat komen, is evenwel onwaarschynlyk. des te jammerder voor al dat labeur...***een zéér uitgebreid interview voor dag allemaal, aangaande myn aanstaande vaderschap...***nog steeds byna wekelyks voort arbeiden met striptekenstudio vitalski, zie photo... 

Geen opmerkingen: