zondag 26 december 2010

juli 2010


de eerste juli speel ik met de living tornado's op het belastingfestival. daar ben ik een heuse superheld (zie photo)***3 juli met het metekindje van luv naar toy story 3 gaan kyken, een film die my tot drie keer toe aan het wenen krygt van ontroering...***intussen is het w.k., maar het spelniveau valt tegen...***met myn petekind tibo naar de sinksenfoor.***een onvergetelyke brunch by diane.***met lino boots optreden voor welgeteld 1200 vrouwen, voor een "lady's night" in metropolis...***7 juli kom ik ineens op het idee om een stuk te maken met als titel "de gelaarsde kat". deze maand betekent dat: my 's nachts in alle isolatie terugtrekken in het huis van luv in de klappeistraat, waar niemand my kan vinden, en myzelf dwingen twee uur per sessie notities te maken, ook als ik feitelyk geen ideeën heb. heel juli zal dit een geknoei blyven. toch blyf ik er een goed oog in hebben.***in mexico is er een kolossale olielek gaande. gelukkig is dat niet Myn schuld...***10 juli prince live in een regenachtig werchter na een bende strontvervelende voorprogramma's...***de restaurantrage wordt aangevuld met een relatieve crêmeglaçe-verslaving.***17 juli zyn myn rylessen achter de rug, en mag ik met een "L" de baan op. onder ultra-dappere begeleiding van luv ryd ik naar myn ouders in de kempen. alleen al op het kruispunt van de schynpoort val ik zes keer stil. de zesde keer duurt het twintig minuten voor ik weêr in gang geraak. de camionchauffeur achter my stapt op de duur uit en ziet létterlyk blauw van woede...***myn beste vriendin lizzie heeft een huis gekocht.***tydens de genste feesten presenteer ik, samen met tinus wolf, de stiptease-voorstelling "hotel jarretelle", twaafl keer op ry voor een ultra-uitverkochte Vooruit. hiermeê kom ik ook nog eens lekker op "de rode loper".***23 juli woon ik per toeval een intiem club-optreden by van prince, in parys, in de club "new morning". op de bootleg die er nadien van verschynt, hoor je my tydens "sometimes it snows in april" uitroepen:'we love you prince'. samen met charlie de keersmaeker stond ik op de àllereerste ry. zelfs kon ik prince zyn voet even aanraken.***de dag daarna, oververmoeid, deejay ik toevallig te gent op een prince-feestje, waar ik 'styn' immers aflos.***de laatste vyf dagen van juli breng ik met luv in londen door. oververmoeidheid en een slechte hotelkamer bemoeilyken het plezier enigszins... het charles dickens-museum maakt alles goed, alsook de live musical "grease"...***31 juli kryg ik, na een pauze van zeven jaar, myn goeie vriend bent van looy nog eens op bezoek, wat me verblydt om redenen die ik hier niet allemaal uit de doeken kan doen.

Geen opmerkingen: