dinsdag 24 september 2019

uit een kindermond



rocco james conan, zes jaar, tweede leerjaar, gezeten in de zetel, aan het vertellen tegen zyn grote zus, die d'r haar zit te kammen. "hey mollie, ik ben vandaag iedereen in de klas, en zelfs de juf, vanalles aan het wysmaken geweest."
    "o ja? wat dan wel?"
    "ik heb ze verteld dat ik alleen thuis was - ",
    "dat kan al niet. jy durft niet eens alleen naar de keuken."
    "ik had ze wysgemaakt dat ik alleen thuis was, en dat charles en tonie hier op bezoek kwamen; en dan heb ik ze verteld, dat die hier allebei aan tafel drugs waren beginnen te eten."
   jezus
   maria 
   - jozef... 
    in dié leraarskamer gaan ze ook kunnen babbelen...
    een rare trek van james conan... in de tweede kleuters al, vroegen ze hem:"wat doet jouw vader voor zyn beroep?" en toen antwoordde die zonder verpinken:"ramen wassen."

Geen opmerkingen: