zondag 4 oktober 2020

dreamer

in myn achtertuin (die eigenlyk de achtertuin was van myn grootmoeder langs vaders kant); een grauwe, herfstige namiddag, nat geregende bomen; er is een britse filmregisseur present, die populair was in de jaren 70; we zien een fragment uit een film die hy ooit regisseerde, waarin een winkelier aan een klant een harde kopstoot geeft; zogezegd is dit cult en funny, maar zelf ervaar ik dit geweld als weêrzinwekkend. hier nu heden in die tuin hangen er twee acteurs ondersteboven aan de takken van een boom, in leêren sm-pakken, spiderman-achtig maar dan meer gothic; ze kunnen vanwege dit pak niet om hulp roepen; opnieuw vindt iedereen dit funny terwyl ik het zelf juist gruwelyk vind. - wat later maar eigenlyk tegelykertyd is ook nick cave hier in de tuin; quasi terloops neem ik een paar selfies met hem, kinderachtig fier dat ik hiermeê later ga kunnen opscheppen. ik zeg tegen nick: "this is the second time that you're here, can you recall the former time?" hy zegt zich daar niks van te herinneren. "last time you were here with your son." nee, weet ie niet meer. we zitten in die tuin aan een tafel en luv komt eten brengen, kip tandoori met sticky rice, van topniveau, goed zo...

Geen opmerkingen: