zondag 25 april 2021

state of being, 26 april 2021


morgen heb ik een bepaalde vergadering gepland staan, een ding waarmeê verder niemand, moet gezegd, veel te maken kan hebben - maar ik moet opbiechten dat dit vooruitzicht, op die vergadering zodus, my nu al twee, drie dagen lang met een regelrechte golven-serie van schrik opzadelt, schrik en ontreddering... ik weet niet meer waar ik meê bezig ben, waar ik sta; myn gehele bestaan schynt, van geboorte tot heden, één benauwende impasse... zoals je kan zeggen "jantje kan niet paardryden", ofte "mieke kan niet fietsen", zo geldt voor myzelf, echt al minstens 35 jaar lang, "ik kan niet leven." help!!...
    eh, welja; bof... zo mag ie toch wel weêr...
    myn excuses!... 
    immers: precies tegelykertyd is daar misschien ook niet zo héél veel van aan... myn vriend filip goldface, die ik wel al lang niet meer gezien heb, die zei me wel eens: "don vitalski - jy bent de hardste overlever die ik ooit heb gekend."
    het was een schitterende zondag, dàt alleszins... urenlang in deze zetel onder een deken gezeten, in het licht dat door de vensterramen tuimelt, om te lezen; lezen, lezen en nog eens lezen; strips en biographieën, alles door mekaâr...
    boeken kosten niks, je kan je in de slegte voor 5 euro het verzameld werk van dickens aanschaffen; je doet er een leven over, om die boeken dan allemaal uit te lezen. dwz voor 5 euro al, zou ik my voor de rest van myn leven kunnen kapot-amuseren... (hoewel ik dan toch, uiteindelyk, voor iets anders zou kiezen dan voor die belachelyke dickens...)

pas op: dickens schreef maar 15 romans.
(wel veelal enorm lyvige romans...)




Geen opmerkingen: