donderdag 14 juli 2011

state of mollie - 14 juli 2011

waarin mollie de vochtige kant van het bestaan onderzoekt...

gisteren de zetel in de klappeistraat naar beste kunnen integraal ondergepist. dat was niet myn schuld, ze deden myn pamper uit en lieten me zo liggen. dus ik dacht:"als het zo zit, is het misschien juist de bedoeling?" dus lossen dan maar, die handel... al was het een véél grotere plas dan ikzelf op voorhand had ingeschat... gaat drie dagen duren voor dat is opgedroogd... en feitelyk is het wel juist myn lievelingsplek om te liggen... in het midden van de nacht kwam myn pa juist thuis op het ogenblik toen ik wakker werd,- is geen toeval, altyd als hy thuiskomt, ben ik juist wakker, dat is een soort telepathie.  "ah, geef maar hier," aldus tegen myn ma; en toen ging 'ie met zyn jeans, ik neem aan per ongeluk, middenin die plas neêrzitten. ik wilde hem nog waarschuwen maar luisteren ze naar my? ze zeggen alleen maar:"kyk, ze lacht!" okay, nu lach ik inderdaad... 
    luv, myn ma, lachte er trouwens ook om, alleen maar. dat is zoiets met moeders. op een keer werd myn pa op de boekenbeurs benaderd door zoé progl, zo heet een rare vriendin van hem. ze had haar kleine by, ze zei tegen myn pa:"kan jy even één minuut op arthur passen?" en juist tydens die ene minuut plaste die kleine, arthur, op de tapisplein van de boekenbeurs... een echte dikke straal, pal op de mat... kwam geen eind aan... myn pa werd gek maar zoé, toen die terugkwam, vond het alleen maar grappig en moest er hard om lachen...
    moeders zyn totààl crazy...
    die plas was een voorbode, zo merk ik; aangezien ik vandaag voor het eerst in myn leven ben gaan zwemmen. in een echt zwembad, zout in plaats van chloor. hier mogen ze my iédere dag meê naartoe pakken! viel keihard meê... zeker twintig minuten aan een stuk tot over myn schouders in de golven, precies of ik zat weêr In myn moeder eigenlyk... damn, ik wor nostalgisch als ik daaraan terugdenk, zolang geleden alweêr - hoewel: ik lag daar zes maanden aan een stuk ondersteboven... myn neus integraal platgedrukt toen ik eruitkwam...
    na het zwemmen direct een papfles gekregen, en daarna, ter plekke dus, ingedommeld op een soort luchtmatras. was dus tevens de eerste keer ooit dat ik op een ander sliep. wat wil je, zwemmen en eten en daarna, in die tropische temperaturen, op zo'n matras, met het geluid van drie spelende kinderen...
    ik droomde van de brilsmurf...
    op de terugweg naar huis de hele tyd op enak zyn vingers geknabbeld... we zyn familie, dus moet hy dat maar verdragen... tot voor kort was hy de jongste van de gehele stamboom - ik was wel eventjes bang, de eerste keer toen we mekaâr zagen, in de lindeboomstraat, maar hy pakt het zeer sportief...
    nu opnief keigoed geslapen, mede dankzy de regen, hypnotisch... myn ma slaapt onrustig omdat ze vlak voor het slapengaan de oscarwinnende thriller "the black swan" heeft gezien...
    nu stop ik ermeê want volgens my kan myn pa nu ieder ogenblik weêr binnenvallen... hy doet dan alsof hy gewerkt heeft maar hy heeft weêr de hele nacht zitten te schaken tegen de computer...
    al vier uurs (vier uurs!) geen fles meer gehad...

4 opmerkingen:

els c. zei

Molly, hou je ons elke dag zo op de hoogte? Dit is schitterend ...

Dirk Turpin zei

goed idee, horen we het ook allemaal eens van een andere bron.

Yvonne zei

Dit is zo fantastische leuk ! Ook Caitlin is er weg van. Zij is hier volop aan het inpakken en ondertussen moest ik Molly haar relaas voorlezen.

Vitalski zei

ja, die dochter van my steekt my nu al voorby...