maandag 28 november 2016

state of being, 28 november 2016



wat een mooie zondag. om zeven uur smorgens tezamen met de rest van de wereld meê opgestaan, de kinderen een weinig te knuffeld, mollie uithorende over haar rolschaats-voorstelling, en waarom ze daartydens een paar keer in huilen was uitgebarsten (doordat die stomme juffen haar op de valreep by de verkeerde groep hadden ingedeeld.) voorlezen voor rocco james conan, it "tom en jerry".
    rond negen uur opnief naar bed, aangenaam vermoeid door die lange auto-rit van gisteren. hoewel ook wel enigszins bedroefd: doordat ik daarginds, in dat koude leeuwarden, niet echt heel erg goed was... een paar mensen in de zaal zaten tydens m'n voorstelling de gehele tyd te sms'en, waardoor ik my in een geestelyk kramp verzeilde - dwz, ik ben m'n pauzes vergeten te nemen, ik dreunde maar door... hopelyk wil de jarige, wiens feest dit was, my vergeven...
    een rare erotische droom, dewelken-ik hierzo niet durf te noteren; doordat er figuren in voorkwamen die door velen gekend zyn, o lezers...
    rond den middag optenief opgestaan: in een leêg huis. naar "de zevende dag" gekeken (was wel niet veel soeps...) het huis opgeruimd. telephoneren met jean vingerhoets. facturen nazien, met onderwyl die heerlyke angst voor een naderend failliet (dat failliet is gepland voor april...)
    erg veel druiven gegeten...
    lezen in "world war hulks" - het scenario zo slecht dat het weêr goed wordt. doordat je niet begrypen kan hoe iémand dit écht kan lezen.
    de oude cohen-platen; famous blue raincoat... een nummer dat echt is gebeurd. nick drakes "pink moon"; ideaal voor op zondag.
   toen de kinderen terug waren, bleef myn rust relatief gevrywaard, doordat ze voornamelyk met mekààr speelden. de tyden dat je de gehele dag moest dienen om doktertje meê te spelen, zyn verleden.
    wel blyf je onafgebroken hun rommel achter hun kont moeten opruimen. nu ik eraan denk: mollie wou zelfs "baas-en-slaafje" spelen. dat speelt ze ook, zegt ze, met helena, haar vriendin; maar mollie moet dan altyd de slaaf spelen. "dat mag je nooit meer doen, mollie! je moet haar zeggen dat je daar genoeg van hebt! het is beter dat je met iemand anders speelt dan!" "jy nu slaaf spelen!" "wel jouw papa die alles voor jou doet - maar slaaf dat zal NOOIT gebeuren!"
    savonds de serie "black mirror", aflevering twee. lang niet zo sterk als aflevering één. aflevering twee volgt te duidelyk een schema. 
    nu m'n twee columns voor deStreekkrant maar weêr gaan ineensteken.
     het is halfdrie snachts. witje en chocolate zitten hier voor me, te slapen op ieder haar eigenste kussen. ik zou niet meer kunnen schryven zonder die twee zo huiselyk asemende knaagdieren hier by me in de machine-kamer...



Geen opmerkingen: