maandag 29 maart 2021

dreamer


ik was in de fnac en ik stond zelf nogal vervelend te doen tegen een winkelwachter daar, de hele tyd zeggend "mag ik hierlangs" en dan weêr terug. eens werkelyk binnen, tussen de platenbakken grasduinend, zag ik rechts naast my ook nick cave tussen de platen komen staan zoeken. anderen in de winkel deden daar nogal overspannen over maar zelf dacht ik: welja, nu die in antwerpen woont, zal dat wel vaker komen te gebeuren. terwyl zocht ik toevallig ook door zyn
platen, daar was ondermeer een drie uur durend interview op vinyl "how to be a writer", maar ik dacht: toch blyft die nick cave een vervelende zeur geworden, ik moet dit niet hebben. "mogen wy met u op de photo?" vroeg iemand hem achter myn rug. toen die weg was, trof ik in de platenbakken meer naar rechts een heel erg obscure maxisingle van prince, betreffende zyn song genaamd "it". grappig: die A-kant duurde exact 2 seconden! die kon ik horen, want ik had een koptelephoon op (ten gevolge van het feit dat ik, in het echt, het laatste uur van de dag aan het mixen was geweest...) de B-kant duurde een goeie 20 minuten, en bevatte ergens vooraan wonderwel een prachtige bydrage van william burroughs...



Geen opmerkingen: