zaterdag 27 maart 2021

gast-auteur


HEKSENJACHT

door onze correspondent robertus baeken, vanuit de korenvelden van salem...


43.2.

Zoals ik dit uitgelezen moment op weg naar hier al had zien aankomen, gaf Lucretia blijk goed op de hoogte te zijn van het wisselende machtsspel tussen het zogenaamd sterke en zwakke geslacht. ‘Daarbij is alles toegelaten. Ja alles, behalve mensen de strot dichtknijpen, poesjes verdrinken, geld stelen.’ Hiermee wees zij, op ‘t gevaar af een tweede ruzie te veroorzaken, naast het spannende rollenspel dat wél haar goedkeuring droeg, tevens op de feiten waarmee Kamiel zijn boekje te buiten was gegaan.

   Om niet definitief alle schepen achter zich verbranden, hield Sneeuwwit dit keer wijselijk haar mondje.

   ‘Komaan, en nu samen iets vrolijks!’ lachte ik om haar over dit moeilijke moment heen te helpen. ‘Accentuate the positive!’

   Hé, was dat een leuk initiatief! Na al het vele smartelijke drama plaatste onze samenzang me sinds lang weer middenin mijn musical en mijn jeugdig vrolijke, onbezorgde leventje. Bij de volgende toast was ik zelfs zo overmoedig, - zeg maar onbezonnen - om de meisjes uit te nodigen voor een driedaagse trip naar de Ardennen. De weersvoorspellingen bleven gunstig. De bouwsector lag volledig stil, met als gevolg dat de firma alle nieuwkomers, hoewel zij er wettelijk nog geen recht op hadden, eveneens een week betaald verlof had toegestaan.


WORDT VERVOLGD...

Geen opmerkingen: