zaterdag 26 juni 2021

actua

wales - denemarken was niks byzonders. wales is zo slecht dat je niet begrypt waarom die überhaupt meêdeden. italië - oostenryk was tàmelyk spannend. italië viel lekker tegen, ze zyn geen téam. oostenryk had geen afwerking maar die waren toch iétsje meer een team. alleen die alleréérste goal van italië was wel echt grellig, echt wereldniveau, de mooiste goal van het e.k. tot dusver...

over het algemeen wordt er gevoetbald met véél te weinig acrobatie. dat vind ik al jaren. als je ziet wat sommige acrobaten kunnen, dan snap je niet waarom dat niet wordt doorgetrokken naar het voetbal. bvb: met de bal op je kop gewoon blyven doorlopen... of nog bvb: die bal aanhoudende op één en dezelfde knie laten stuiteren, en zo dan vooruit hinken... de penalty trappen met een salto, dàt soort dingen...

ik heb spyt dat ik die aanbieding eêrtyds, om als trainer toch weêr terug te gaan naar moeskroen, niet simpelweg heb aangenomen. toén was ik depressief, ik zag er het nut niet van in; maar vandaag zou ik écht wel weten hoé zo'n ploeg minstens naar tweede klasse te krygen.

Geen opmerkingen: