zaterdag 18 september 2021

state of being, 18 september 2021

slaags geraakt met een van myn leerlingen; iemand die zo fenomenaal arrogant deed dat ik er nu, zoveel uren later, nog steeds van in shock verkeer... heb dan maar, meteen daarop, myn allereerste strafstudie ooit voor hem georganiseerd... wat wel niks zal veranderen, zyn mispryzen zal er uiteraarrd alleen maar door toenemen, wat we dan de komende negen maanden lang cadeau gaan blyven krygen - maar in ieder geval heb ik dan toch echt wel een grens getrokken. maar - zyn beledigingen achtervolgen my, en blyven in myn kleêren hangen... terwyl ik me net zo goed aan de àndere leerlingen van die klas zou kunnen optrekken - hoe vaak gebeurt het dat die aan jouw kant staan en niet aan die van de ruziestoker? byna altyd sympathiseren ze toch maar tégen de leraar, maar nu was het andersom. "meneer, je moet je dat niet aantrekken, die doet altyd zo, jy bent goed bezig."

mollie en rocco hebben corona opgelopen, hun beider klasjes zyn integraal in quarantaine. dit, terwyl politici vandààg hebben beslist om toch maar te kiezen voor het vulgaire ongeduld van hun potentiële kiezers, boven het gezonde verstand van adviserende virologen. alles kan, alles mag, vryheid blyheid. we hebben, het is geweten, dé allermeest onbekwame regering ooit - je zou al byna gaan sympathiseren met kaouakibi, die wel, eveneens, een bedriegster is, maar die ons voor de rest tenminste met rust laat. wel met de nadruk op "byna".

het is halftwee snachts en het is ongemeen stil in huis én buiten op straat, vreemd...
    ik ben doende, een cola zero te consumeren, die echter slecht verteert...

    

Geen opmerkingen: