zaterdag 25 september 2021

@the bookshop




vlak voor myn optreden in "de kern", passeerde ik de standaard boekhandel van wilryk. het boekenaanbod is er opzienbarend maar het stripboekenaanbod toch echt ondermaats; zodat ik dan maar vrede moest nemen met, alweêr, een aflevering van "XIII mystery" - welke serie wel veel beter is dan XIII zelf, wegens beter getekend en veel minder bedrukt door buitenmatige tekstballonnen. binnen de reeks scoort deze, "alan smith", precies in het midden. wat er zeer goed aan is, is de non-stop actie; létterlyk non-stop; uit helicopters springen, een tyger aanryden, viëtnamese dorpen platbranden. heel goed. dat je het boek metéén weêr helemaal vergeten bent, direct nadat je het gelezen hebt - ook dat is éigenlyk een kwaliteit.
    tegelyk zeggen de verhalen van "XIII mystery" ook meer over de serie "XIII" zelf, ze zoomen in op details uit die hoofdserie. ik moet zeggen dat ik dit al làng niet meer kan volgen - maar dat ik toch wél kan genieten van die zekere atmosfeer van onderliggende diepgang.

Geen opmerkingen: