zondag 26 september 2021

state of being, 27 september 2021


die uitstap naar de dierentuin bestond uit twee helften. de eerste helft was verlichtend en opzienbarend, byzonderlyk gedurende de lange, serene tyd die we doorbrachten in de warme, kleurryke, buitengewoon prachtig
e vlindertuin, die volstrekt geslaagde optelsom van oer-tropicana en historisch gegronde art deco; dit kan echt niet nog mooier. een uurtje later echter, vergreep ik my, wat verderop, aan een hamburger met frieten, en daarna scheen ik het toch, ineens, te moeten gewaarworden, lezers, my nog steeds, zoals dat heet, "geen honderd procent" te weten... ik voel dit nu reeds helemaal aan: dat ik, als het tegenzit, nog wékenlang zo moê ga zyn, by vlagen minstens, als dé naweeën van het china-virus, dat my beving. ik zat op een bank in het park tussen de lage cactussen, myn ogen vielen dicht, de geluiden van de gemoedelyke, zondagse wandelaars benevelden my - en ik viel quasi in slaap, ter plekke.
    maar: het was erg fyn om nog eens met zyn viertjes op stap te zyn. nadien bezochten we nog een boekenwinkel vlakby het station, waar ieder zyn gading vond.
    net als gisteren ging de tyd erg traag, zodat ik kon werken en relaxen tegelykertyd.  nog steeds ligt de machine-kamer er best mooi by. op maandag kan ik, vooralsnog, uitslapen tot twaalf uur smiddags, zodat ik daar straks, binnen een uur of twee, een heerlyk nachtje zoek te zullen gaan doorploeteren. al was de voorbye nacht niet ideaal, met tamelyk veel weekend-kreten maar weêr - niét van de straatkant, maar vanaf de tuinkant.
    gelezen in de "carnets" van de wat overschatte de lautréamont... buck danny... het magazine "empire"... het nederlandse muziektydschrift "soundz"...

Geen opmerkingen: