donderdag 30 september 2021

BLOG OP DONDERDAG


myzelf er actief toe gedwongen om niet te werken, de voorbye dag. in plaats daarvan, derhalve, drie, vier uurs lang kunnen blyven neêrliggen om in een leesboek te lezen, "jeanne d'arc - het proces", door daniel hobbins. de kracht van een goeie bibliotheek (niet een "grote" maar "goede" bibliotheek, dwz "degelyk"); zo'n boekje als hetdeze, daar gewoon, al een paar jaar lang zelfs, ergens in stilte te hebben klaarstaan. eerdere keren kon ik in dit verhaal niet "in" geraken; het leek my steeds een te juridisch ding; maar vandaag ervaar ik het opeens juist als wél erg leesbaar...
    de kinderen van school gaan halen, geert hellings gezien (die doet nu opeens vyf tot zes optredens per week...); voor postzegels naar de post aan de schynpoort geweest (dwz de post in het tankstation); alsook de kinderen naar de rolschaatsclub gebracht, in de regen... naar de computerwinkel, waar myn speciaal bestelde kabel was aangekomen...
    het leven is goed indien gespendeerd in geborgenheid... dat is iets dat ik vroeger, lang geleden, te weinig heb gewaardeerd; ik heb, bedoel ik, té vele uren verkwanseld aan het proactief opzoeken van koude drukte...

Geen opmerkingen: