woensdag 31 augustus 2022

uit het schriftje






wy hadden een voze leraar wiskunde. hy gaf trouwens ook wat heette "informatica", nog in de tyd van de floppi-disc. "de vermeylen". krulhaar, stevige bril.
    hy zei: "als ik julie in het jaar in het weekend zie fietsen door het stadspark, dan denk ik altyd: hoe komt het dat die jongens en meisjes daar tyd voor hebben?"
    hy voegde daaraan toe: "er is maar één tyd in het jaar dat ik jullie allemaal in het stadspark wil zien - namelyk: tydens de examen-periode."
    en hy verklaarde zich nader: "je moet je materiaal tydens het schooljaar zo goed byhouden, dat je by het aanbreken van de examens helemaal niets meer te doen hebt."

natuurlyk had die eikelkorst wél gelyk. met al die cascades van optredens en evenementen en boek-publicaties die ik nu voor de boeg heb, komt iedereen my zeggen: "hoe ga je dat bolwerken?" maar éigenlyk is het werk reeds helemaal geleverd. het enige dat ik nu nog moet doen, is overal het geld nog gaan ophalen.

en - ook wel myn leningen afbetalen...




Geen opmerkingen: