zondag 22 januari 2023

dreamer


ik droomde dat ik op een landkaart een gebied zag in het noorden van suriname, dat heette "trek je er niets van aan." en wat later wàs ik in dat gebied, ik was hier met myn gezin voor twee weken op reis. aan de kant van de zee-oever stond, in de groene exotische natuur van de oever, een stoel; ik dacht: "nu deze eerste dag ga ik gewoon op deze stoel zitten en naar de zee kyken en verder niks." meer naar rechts, op deze zelfde oever, zat axl peleman, die zich een liedje speelde op de akoestische gitaar. dat liedje was erg mooi, en van alle kanten weêrklonk er op het einde een opvallend spontaan applaus, dwz die spontaneïteit was opvallend, we moésten wel applaudisseren, omdat dit liedje zo echt en zo integer was.
    (gelukkig dacht ik eraan deze droom smorgens in de keuken aan luv de vertéllen, zodat ik hem my nu, op het einde van de dag, nog steeds helemaal herinner...)

Geen opmerkingen: