maandag 23 januari 2023

state of being, 24 januari 2023


ik schyn de laatste tyd met veel meer plezier voor de klas te staan dan eender wanneer eerder in myn leven. inderdaad mag ik wel niet zeggen "lesgeven", het is werkelyk een existentialistische kwestie van "voor de klas staan".
    wanneer is myn blitz-carrière als leerkracht precies begonnen, eigenlyk? dat heb ik eens even moeten nakyken - de tyden té moeilyk uit elkaâr zynde te houden; maar blykbaar ging ik solliciteren in maart 2019... dus;: nu byna vier jaar, myn god... maar gelukkig, je merkt het; ik kryg een zekere "knack" te pakken, het grotesk-laconieke bordspel van geven en nemen...
    wel jammer dat vandaag de directeur onverwacht binnenkwam (gebeurt anders nooit): nét op het moment toen we, na hard werken, een chillax-momentje hadden; ik stond zelf aan de vensterbank toetsen te verbeteren, maar alle jongeren zaten op hun telephoon, te lummelen, zelfs zonder een blad of een stylo in de buurt...

in de namiddag tezamen met luv naar de albert heyn afgezakt - tezamen de groceries gaan doen, de enige manier zynde om toch, against all odds, met zyn tweeën eventjes tezamen te zyn. we hadden zo enorm veel te bespreken dat ik er helemaal opgewonden van werd... goed dat luv zich sinds kort ook bemoeit met de logistiek van de dinsdagclub.
    de allereerste reservatie voor "de dinsdagclub live in de bourla" heeft zich overigens reeds voltrokken, vandaag reeds, meer dan twee maand op voorhand...

in de woonkamer met rocco voetballen. ik kàn het niet meer winnen van hem...


1 opmerking:

crowdserver1 zei

Wat mij de laatste tijd plezier deed was mijn omschakeling naar Mailchimp voor mijn mails naar leden van het Vlaams parlement en de Vlaamse media.
Want nu kan wie wil zich ook inschrijven op die mails door onder andere op mijn naam te klikken als dat werkt.
Je geeft enkel een e-mailadres in en vinkt politiek en media aan en klikt op abonneren.
Dan krijg je al met terugwerkende kracht een mail over de robot Atlas en een mail over een zeer grote vermindering van cyberaanvallen.
http://eepurl.com/h5J0qj