maandag 30 januari 2023

state of being, 31 januari 2023

de hele namiddag bezig geweest voor die aanstaande prince-lezing in vugt, nederland. toch wel. de organisatrice en ik waren er al meê bezig, te bekyken of we dit event niet beter zouden kunnen afgelasten, omdat ik er zoveel moeite meê heb, en dat hàd gekund - maar: ten slotte merkten-ik dat dit té hard zou hebben ingedruist tegen myn eigenste moraal als publieksentertainer. evenementen schrappen - is wel het aller-, allerlaatste waar de grote don vitalski zich meê kan inlaten! voor iédere gig kan je wel een reden verzinnen om het toch maar niét te laten doorgaan.
    maar sucken, dat doet het dus wél. het ding is dat je iedere frase moet uitschryven. daar kan je niet onderuit. eigenlyk is er altyd wel materiaal zat in huis - maar: de formuleringen moeten van een uiterste precisie zyn, anders lukt het toch niet. en dat uitschryven is dus kolossaal veel werk - voor een eenmalig ding dan nog...
    
voorts wel juist zeer fyn: ik geniet, vandaag en heden, als leerkracht, van een zogenaamde "facultatieve". dat wil zeggen: een onverwachte snipperdag, iedere school kan zelf beslissen wanneer ze die neemt. murphy-gewys valt zo'n "facultatieve" meestal juist op dagen waarop ik sowieso geen lesgeef; maar heden dus wel, de maandag is zelfs myn enige echt "zware" dag, waarin de helft van al myn lesuren zitten tezamengebald.

alleen thuis, de rest is in de wereld.
    koud in huis, dus onder het deken. energie-besparing.
    nog keiveel ànder werk voor de boeg ook - maar: alles komt goed. morgen kan ik uitslapen dus als het moet, beste lezers, kan ik sumbiet nog, desnoods, tot vier uur snachts voortzwoegen. vooral natuurlyk aan die oneindige boterham van de dinsdagclub, alles wat dààrby komt zien...
    ook weêr enkele spanningen zyn daar bezig, de ene die de andere niet begrypt en vice versa; misverstanden, uitval, kwaadheid... doch in principe valt het nog wel meê, we zyn eigenlyk een soort van éne, enkelvoudige rockgroep - van tachtig leden: en er is toch nog altyd minder ruzie by ons dan by de stones of oasis of metallica... wat raar is, want ik organiseer dit allemaal - maar: ik ben natuurlyk totààl geen organisator...

pitouche ligt hier voor me te slapen...

er is geen koffi in huis - enorme ramp...

2 opmerkingen:

Serge zei

Dju, je had koffi van hier kunnen meepakken...

Anoniem zei

Danku voor het mogen deelnemen aan 'De club', ik vond de laatste keer persoonlijk het leukst, al hoop ik dat u daar ook zo over denkt! See you Don!