donderdag 30 november 2023

dreamer


in myn droom had ik een verleden dat ik in het echt niet heb, dwz je droomt dat je je iets herinnert, wat altyd zeer akelig is; een artificiële herinnering maar je herinnert het je echt. ik kwam, om er solo op te treden, in een gemeente ergens in vlaanderen, waar ik zogezegd al jaren vaak kwam; mensen in het publiek bekeken me aangenaam gefascineerd maar ze wisten toch niet precies waar ik voor stond; en dit waren geen bekenden van m;, myn echte buddy hier, was alsmaar nergens. - - tegelyk hiermeê de herinnering aan een graduale aftakeling van myn succes in deze gemeente, ieder jaar minder succes, alsmaar meer schraal, op den duur niet echt meer in een zaal optreden maar op een pleintje by een speeltuin; in welke mate is dit écht iets, dwz iets dat echt is gebeurd, of in welke mate is er in de realiteit in ieder geval een gebeuren parallel hiermeê? alleszins een fenomenale tristesse, een vergeefsheid om onpasselyk by te worden. *** er was daar een chinees meisje, met wie ik uitgebreid seks had, in detail en erg realistisch, maar toch ook hier tegelyk weêr dat naargeestige, niet echt opwindend maar eerder op een verdoken manier naargeestig.
    vreselyk allemaal...
    en zeer moeilyk om uit te leggen ook...
    de smaak van zo'n droom, de alles doordringende, byna dodelyke tristesse...
    het spyt my om jullie hiermeê te hebben lastiggevallen... ik moet vooruit, ik moet hier weêr uit wegspringen...

Geen opmerkingen: