donderdag 23 november 2023

state of being, 24 november 2023


deze korte state of being, die het is, noteer ik: onderwyl ik neêrzit achter het stuur van de megane, my geparkeerd wetend aan de voordeuren van de muziek-academie in de collegelaan, antwerpengrad, precies waar myn vernuftige zoonlief rocco james conan bezig is, het beste van zichzelf te geven (in de rol van piano-speler).
overdag weêr fulltime bezig geweest met de organisatie van de legendarische dinsdagclub. byna niks anders. na enige koortsachtige doch vruchtbare telephoons, ons verblyf in de befaamde zonnestroomstraat toch maar weêr verlengd, je kan nu wel met zekerheid stellen dat we daarzo, in de petroleum-velden op het zuid, minstens tot eindjaar zullen huizen. ik begryp wel, van sommigen, de twyfels daarover - maar zélf ben ik toch wel juist gek op die omgeving, ik ryd er grààg naartoe, je rydt op 5 minuten tyds de wereld helemaal uit. eigenlyk het laatste stuk autheniek niemandsland dat onze stad nog ryk. zodra binnenkort ook dàt gebied zal zyn volgebouwd - is het één betonblok vanaf schoten tot in schelle...

precies tegelykertyd ook een dinsdagclub vastgelegd in het gentse, byzonderlyk in de charlatan, toch wel. de beheerder van dat beroemde podiumcafé, gerald claes, zie photo onder, is een heldhaftige charismatische stoere gast - maar: klaarblykelyk is zyn karakterkop toch zes, zeven jaar jonger dan de mijne; nu pas vernam ik, aan de telephoon, dat ik ooit, toen hy zestien was, byzonder veel indruk op hem wist te maken in de zomer van het jaar 1998 - een inderdaad zeer fenomenale gig met circus bulderdrang in het ultra-ver-afgelegen zarlardinge, waar toen een underground feesthoeve doende was, geschiedenis te schryven - ja, dat weet ik nog goed…
bon, dat waren dan zogenaamd “de wilde jaren” - doch anno 2023 is myn leven veel wilder dan dàt; minder drugs en minder seks, maar veel meer erotiek en ook veel meer rock&roll. een veel betere luim, dat vooral. meer actie en nooit meer, totaal nooit meer, dat noodzakelyk destructieve, dat wezenlyk afschuwelyk was, en afschuwelyk vervélend ook…
now is the time…



Geen opmerkingen: