maandag 26 augustus 2024

dreamer


niet in myn droom maar in het echt was ik om negen uur smorgens wakker geworden, maar moést ik dus nog opnieuw in slaap zien te vallen (omdat ik rond één uur smiddags moest maken, zéér goed uitgeslapen te zyn). zeer moeizaam lukte het effectief om in slaap te vallen; ik droomde dat er een nieuwe editie was begonnen van de dinsdagclub. daniel de leeuw wist me echter te melden dat er, "op die vorige locatie", vandaag evenééns een dinsdagclub-editie plaatsgreep. dus: dan moest ik vanavond aldoor weg en weêr ryden, om op de béide plaatsen te presenteren. - ik reed naar ginder; dit was enigszins in de bossen, openlucht, kampvuren, dennenhouten podia en tenten. wel veel volk, maar chaotisch, en ik kende hier weinigen. wie deed hier de jeton-verkoop? zeg, hoe zit dat allemaal, dit alles loopt zo toch in het honderd? de mensen oogden allen zonder uitzondering volstrekt marginaal, vuil, armoedig en dief-achtig, alsmaar erger. ja, begreep ik, ze hebben hier wel een event - maar: éigenlyk is dit geen dinsdagclub. wat zit ik hier te doen. hier hangt zelfs geen logo. al myn vrienden zitten in de échte club, ik moet snél terug naar ginder, de avond is vast al over de helft. zeer typisch, echter: ik kon myn auto àlsmaar nergens terugvinden! plus: van de meeste auto's hier in de nacht, waren, door dieven, de autobanden losgeschroefd en weggestolen. zou ook myn auto zelfs helemaal gedemonteerd zyn? het leek hier wel oorlog. het zoeken naar myn auto blééf maar duren, altyd maar over dit drukke, modderige terrein; inmiddels was die échte club-sessie, met myn vrienden, zeker alweêr helemaal voorby - hoe erg! op den duur begon ik luid brullend te wenen van zuivere ellende; toen werd ik wakker - oef!! oef!! het was maar een droom! ik had het kunnen weten - het was maar een droom!
    (de theorie zegt dat we stress-dromen hebben over aanstaande events, zodat daarna de stress in de échte realiteit meteen een pak minder wordt; vanuit de optiek: zo erg als het in myn droom was, zo erg kan het Nooit worden! - en daar geloof ik wel in. dat werd ik meteen gewaar: het is nog maar maandag, ik heb nog zeeën van tyd en alles gaat natuurlyk supergemakkelyk voor mekaâr komen...)

Geen opmerkingen: