vrijdag 26 juni 2020

state of being, 26 juni 2020


vanmiddag naar school geweest, voor zeer omvangryke deliberaties... fyn om m'n collega's nog eens terug te zien... by débâtten over ingrypende beslissingen ("mag die leerling wel over? moet die geen zeven herexamens doen?") laat ik de beker doorgaans passeren, my daar nog nét niet voldoende onderlegd voor wetende - al zéker niet in richtingen waar ik geen hoofdvak vertegenwoordig...
    inmiddels ook zicht gekregen op wat my, als schoolmeester, volgend jaar te wachten staat: voor twee derden van myn lesuren, beste lezers, dus echt wel voor de hoofdmoot, verhuis ik naar de afdeling te schilde... daar staan my a.s.o.-afdelingen te wachten, naar het schynt dus echt "lesgeven", en minder "opvoeden", zoals het voorbye jaar. plus: géén énkel uur nederlands, alleen maar engels. yet, so be it - ik ga waar onze lieve heer my uitzendt. zyn wegen zyn écht ondoorgrondelyk... dàt zullen zelfs gods vyanden wel moeten toegeven...
    alleen jammer is het, omdat ik in schoten intussen zoveel goeie vriendinnen heb, die naar myn optredens komen, en die my de gehele tyd voorthelpen in het administratieve labyrint... ik ben iemand die zich erg snel hecht... eerst ben ik een paar maanden lang schichtig en eenzelvig - maar vervolgens ga ik iedereen beginnen omhelzen...

in de namiddag gelyk zeer koortsachtig begonnen aan de distributie van het frankenstein-boek. in dit stadium wil dit zeggen: my nu eerst, voor alles, richten op de namen en de adressen van lezers die quasi àlles van me schynen te verzamelen. die krygen dat boekje meteen langs de post tegen hun twee oren, en die moeten er gelyk voor betalen - of anders krygen ze, wat later, een knokploeg op bezoek. zo is het. je moet my niet eerst wysmaken dat je een vitalski-fan bent - en daarna ineens je kar willen draaien. fan zyn, kost geld. zelfs een vriend van my willen zyn, kost geld.
    maar: het is fyn om te doen... wel arbeidsintensief - die vrienden en kennissen  krygen wel àllen een persoonlyke, uitgebreide, handgeschreven brief ook... tot vier uur snachts ben ik daarmeê zoet - - maar: het is een heel mooi boekje geworden, dat motiveert...
    volgende week vrydag vertrekken we voor twee weken naar wissant, cap blanc-nez (naar waar anders); tevoren al, zou het gros van deze uitgave de deur uit moeten wezen, toch? ik kan toch geen campagne voeren vanuit noord-frankryk?

in huis warrelen onnoemelyke bromvliegen in de rondte, stééds komen ze op my zitten - en NOOIT kan ik ze vangen...

Geen opmerkingen: