zaterdag 27 juni 2020

state of being, 28 juni 2020




het verkopen van die boekjes is toch een harde stryd... sommigen hebben er onderhand hun buik van vol; het is dan ook het vierde dingetje op vier maanden tyds... door het huis bromt heden een lastige vlieg, die my aldoor belaagt en bekriebeld - maar: ik kan er niet kwaad op zyn, in zekere zin moet ik my met dat beest zelfs identificeren; ook zelf word ik nu, met recht en reden, voortdurend uit de weg geslagen... "ik ga even passen!" "ik moet het vorige nog lezen!" "ik zit zelf krap by kas!" maar goed; na een gehele dag rondmailen, facebooken en mensen afbellen, toch weêr, over al die uren verspreid, exact twaalf boekjes kunnen verpatsen, en zo is het uiteindelyk goed... ook dit is een zuiver staaltje zen-boeddhistische krygskunst...
    voorts was het zomers, maar dan toch tamelyk drukkend - dit, door de schuld van een onweêr dat er alsmaar niet doorkwam... er is goed entertainment in huis (die poe-biographie, die éindelyk opschiet, en "de kraken" van bernet, ...), maar: ik schyn me niet te kunnen ontspannen... het monolitische van die lockdown is foetsie, en alleen al het vooruitzicht op hier of daar, deze zomer, toch wel degelyk een optreden, en dat soort dingen, schept versnippering...
    anyway, alles by mekaâr zou ik deze voorbye zaterdag, alleen al om haar liefdevolle huiselykheid en kleur en warmte, wel degelyk een acht-en-een-half op tien willen geven, men begrype dit zeker niet verkeerd!!...




Geen opmerkingen: