donderdag 31 maart 2022

BLOG OP DONDERDAG





*** doorgaans ben ik in myn playlists behoorlyk conservatief, dwz het is erg moeilyk om daar niéuwe muziekjes aan toe te voegen. maar gedurende sommige periodes is het net andersom - en vandaag, beste lezers, vertoéf ik in zo'n periode, wat altyd een zeer goed teken aan de wand is. naar de maan met die oude, afgezaagde, vertrapte muziek van vroeger; laat komen het niéuwe!
    vooral in de eerste uren van de dag. dat is ook iets dat opvalt. smorgens sta ik voor méér open dan snachts...

*** myn paasvacantie is vanmiddag begonnen. om twintig dagen te zullen voortduren. straks doen-ik, met extreem veel plezier, die gig in "de vooruit", in boechout - waar ik, mag ik zeggen, een waarachtige fanbase op my heb zitten wachten; en daarna ga ik al myn tyd en al myn uren uitbesteden aan het definitieve doorpakken van myn nero-roman. (voor laatkomers: een roman rond de figuren van marc sleen; de 200 bladzyden die ik daarvoor klaar had, wil ik terugbrengen naar 140 bladzyden. grmbllll...)
    voorts slaag ik er deze dagen, uitzonderlyk genoeg, nog steeds behoorlijk goed in om ook niéts te doen, om werkelyk léég te lopen, zoals ook weêr vandaag. slapen, suffen, lezen in een zoveelste warhol-biographie (wel een steengoede warhol-biographie, beter dan die van victor bockris...) ook gekeken naar "no time to die" - na een anderhalf uur toch weêr moeten afzetten, wegens te saai.
    savonds naar een optreden van het zangkoor van rocco james conan (zie: photo.)

*** om drie uur in de namiddag, in myn bed liggend voor een powernap, hoorden-ik een zéér luidruchtig vliegtuig door het luchtruim komen gescheurd - en dacht ik oprecht, slaapdronken maar in alle ernst, met een kernraket van putin te maken te hebben.
    - dat is geen ongerymd paranoïde gevoel; een paar dagen geleden zyn er effectief al twee russische vliegtuigen, mét nucleaire bommen aan hun buik, door het luchtruim van zweden gevlogen!!...



5 opmerkingen:

Marc Buggenhout zei

Je naam dook vandaag op in "nieuwe feiten" :)

Vitalski zei

o ja? hoe dat??

Marc Buggenhout zei

Het ging over hoe we ons dingen voorstellen en vergelijkingen. De interviewee, vrouw in kwestie, zei iets van hoe "Vitalski het zo mooi had verwoord" en 't ging over de onderwereld hoe diep die was: iets van "dat een zware hamer er een etmaal (en een half ?) over deed om zo diep te vallen...
ondertussen is het al effe geleden en moet ik het uit mijn ondermaats geheugen reconstrueren maar het staat als een paal boven water dat het een héél mooi compliment was. Cheers!

Vitalski zei

ja, volgens Herodotes is dàt de diepte van de Hades: een aambeeld, dat zeven weken aan een stuk naar beneden valt.

vreemd echter, behalve op deze blog eens één keer, heb ik dat nergens elders verkondigd.

tof!

wie was eigenlyk de dame?

Marc Buggenhout zei

Ik heb het hier efkes opgezocht:

Fieke Van der Gucht

https://radio1.be/luister/podcast/nieuwe-feiten/5/148

Item begint vanaf de 29e minuut

cheers!