dinsdag 29 maart 2022

state of being, 30 maart 2022





vanmorgen moest ik pas om halftwee smiddags op myn werk zien te arriveren. toch had ik me daar enigszins aan mispakt. geen oceanen van vrye tyd, namelyk wegens laat opgestaan. de afwasmachine inladen, vyf mails versturen en twee telephoons doen - en ineens zag ik: voortmaken!!
    op school had ik een studie-toezicht, ik zeg: "alle telephoons weg, niemand nog babbelen; ik ga lesgeven." "lesgeven??? in de studie??? waarover dan wel???" "ik ga jullie lesgeven over àlles!"
    zo kon ik die leerlingen inzetten voor een soort publieksrepetitie, voor de voorstelling "pinguins kunnen toch wel vliegen", welke monoloog binnenkort, voor het eerst sinds twee jaar, nog eens van onder het stof moet.
    ik was snel weêr thuis.
    spaghetti van de deliveroo.
    luv een zware kopvalling.
    rocco james conan is naar een zangrepetitie, voor het "tuti boho"-festival morgen, in de sint xaverius-kerk.
    het is aldoor koud in huis, de chauffage maar nauwelyks door ons wordende gebruikt, vanwege de energie-crisis. toch valt my dit feitelyk veel minder erg dan gedacht. waar ik anders, eerder, toch steeds een fervente koukleum heette, meteen depressief in kille interieurs, ontleen ik er heden feitelyk, merk ik, een zekere kracht aan. en ook voor myn huid is frisse lucht natuurlyk ook beter...

Geen opmerkingen: