zondag 27 maart 2022

state of being, 28 maart 2022


met byzonder veel plezier en kunde dat vroege optreden opgebracht, in oosterzele. die best-offs, met veel stuntgedichten tussendoor, doe ik steevast met een paar notities by de hand, op een klassiek katheder; zo kan ik tussen het babbelen en dichten door, af en toe in myn papieren kyken, wat my dan steeds zeer veel rust geeft. te vergelyken met een muziaknt die, tussendoor, zyn instrument even stemt. die timing is dan ook weêr geschikt voor het publiek, dat daartydens de kans krygt, rustig nog door te lachen, of half te bekomen van het lachen. in myn andere one man shows krygt myn publiek, zoals jullie weten, daar dikwyls de kans niet eens toe.
    in de vroege namiddag was ik weêr thuis - wel na te zyn bedrogen geweest door myn gps, een halfuur gewoon verkwanseld alweêr, in waasmunster zelfs...
    ik kon niet anders, dan het huis te beginnen te stofzuigen, de wasmachine in te laden, de kapstokken te sorteren; in de wetenschap dat als ik zou gaan zitten, dat ik dan ogenblikkelyk in een diepe slaap zou vallen.
    dan toch rustig wat geblogd, en molotov-cocktails aangelegd voor het verzet...
    met het gehele, vierkoppige gezin aan de eettafel; ook een uitzonderlyk iets, doorgaans eten de kinderen elk op een eigen ogenblik in de dag, en meestal in de zetel, zelfs sliertige spaghetti met druipsaus...
    is het rustig op straat? alleszins is het rustig in huis. subiet nog een halfuurtje lezen in bed, en basta...

Geen opmerkingen: