woensdag 21 juni 2023

dreamer


ik had, smorgens, betreffende myn dromen, een paar kernwoorden genoteerd op een blaadje; maar nu vind ik dat blaadje niet meer terug, en daarzonder heb ik er geen idee meer van. hoewel ik er één uur geleden, rond acht uur savonds, wél nog een idee van...
    dit noterende, herinner ik my: ik organiseerde vergaderingen. geen feestjes of revues, maar vergaderingen...
    ook herinner ik my nu dat ik had gedroomd, dat prince ergens in een benedenhall binnen een uurtje een optreden ging geven. daar was ik zeer bly en opgewonden om! maar dit was krankzinnig: er waren maar een stuk of dertig mensen opgedaagd. ik begreep wel: prince is niet meer op het toppunt van zyn roem, maar ZO weinig gegadigden??
    pas toen ik wakker werd, herinnerde ik my dat prince in waarheid niet meer leeft; en met nog een logica van een slaapdronkene, redeneerden-ik: "al goed eigenlyk, dat hy niet meer leeft - wat ZO weinig succes, daar zou hy karakterieel gewoon niet tegen opgewassen zyn geweest..."

Geen opmerkingen: