woensdag 28 juni 2023

state of being, 29 juni 2023


ik val in herhaling, maar een heel jaar lang iedere woensdag zeer vroeg in de ochtend moetende zyn gaan werken, na, telkens weêr, zo'n uiterst afmattend, diep nachtelyk dinsdagclub-event, heet het vandaag een regelrechte explosie van vreugde om te kunnen uitslapen op woensdag! yes!!...
    meteen daarna, in de namiddag, vooral bureauwerk - wat eigenlyk, sinds de goddelyke uitvinding van de laptop, moet worden genoemd "ligzetel-werk". indeed, wat een revolutie! weten jullie dat nog: de tyden van Voor de laptop; voor je computer aldoor aan een bureau op een harde stoel moeten zitten, vaak dag na dag tien uurs aan één stuk door...
    de combinatie laptop en/of telephoon plus internet is god. ik ben bly dat ik nog juist op tyd geboren ben om dit te mogen meêmaken.
    ik ben tégen al die azynpissers die tégen de digitalisering zyn. ik zie er ook wel de nadelen van - maar ik zou nooit meer terug willen! vooral niet meer zou ik terugwillen naar dat totale gebrek aan informatiebronnen. eigenlyk wisten wy vroeger eenvoudigweg niks. één klein lemma in één of twee onnozele, zichzelf gratis verouderende encyclopedieën - en dat was alles...
    subiet gaan regisseren, vosselaar, "ik ben bly als het regent"...

2 opmerkingen:

Serge zei

Helemaal mee eens. Leve het internet!

crowdserver1 zei

Daar komt dan nog de onlangs gepresenteerde Vision Pro van Apple bij.
Computeren, zelfs spatial computeren, terwijl men zit, ligt of zelfs in beweging is.
Ook dan kan Vitalski nog de superlatieven boven halen.
In het laatste geval is men genoodzaakt een modus te gebruiken waarbij men ook nog voor zich ziet wat men moet zien maar volgens mij zou men er nog van kunnen verschieten hoeveel van je gezichtsveld kan dienen om te computeren.
Dat gaat niet het geval zijn bij de eerste versie die ook nog eens te duur is maar het zit er wel aan te komen.
Ik had er onmiddellijk een ontraditioneel jingletje over gemaakt: https://youtu.be/vJUi2Bt48Zc
of klik op mijn naam