dinsdag 26 november 2013

linkie benno barnard













Vriend Vital,

Hierbij een juweel van een stuk, en een formidabele vriendendienst, niet op mijn verzoek, maar spontaan.
Ik vind het ongelooflijk dat iemand zoiets doet – het kroont Huub in alle opzichten, tot een superieur lezer, analyticus, polemist, vriend vooral.
Hij die de Vorm kent, zoals ik, is een Vent.
Als je er iets mee kunt en wilt doen, dan heel graag.
Ik heb het ook aan Bart V. gevraagd, en er tevens aan toegevoegd dat hij ons een maaltijd in het vooruitzicht had gesteld…
Warme groet,
Benno
















dear benno -

zeer schitterend, echt waar!

zal dit met veel plezier linken…

ten eerste omdat ik net intens bezig ben jouw boek te consumeren,
ik zit halfweg,
en ben oprecht van mening dat dit geschrift jouw meest heerlyke is tot dusver,
voornamelyk omdat het nog veel meer polemisch is dan ooit,
haast iedere zin is in zekere mate confronterend...

je bent ook erg dapper in het sorteren van je vyanden,
vermoedelyk blaas je hier en daar wat bruggen op,
- ik zeg vermoédelijk, want ik wéét van niks eigenlyk -,
in ieder geval bid ik dat je niet versaagt,
voor my wys je messcherp aan waar onze wereld heden ziek aan is
en dat verschaft troost.

(alleen myn vriendschap met chris van camp komt in één alinea wel even in verlegenheid…)

ten tweede:
die achterlyke bert van raemdonck heeft wel eens, in "recto verso", myn eigenste spreekstijl, aldus die van vitalski, vergeleken met, wat hij noemde, "de stront in de luiers van mijn baby";
( http://www.rektoverso.be/artikel/welkom-flutopia )
en dit middenin een bespreking betreffende een geheel ander auteur, dus volstrekt niet terzake doend.

dus éindelijk wordt dit minkukel publiekelijk ontmaskerd.
waanzin dat dees zomaar kan, maar ja.


x
good evening

Geen opmerkingen: