maandag 16 september 2019

uit het schriftje










-politiek is het halfuurtje speeltyd voor economie.

-denk aan een mens van wie je een enorme afkeer hebt; en besef dan, dat je zelf geen haar beter bent.

-"teveel - en toch niet genoeg."

-waarom mogen bomen nooit meê voetballen? omdat ze zyn geschorst.

-een aangrypend gedicht dat begint als volgt; "nu zyn wyzelf precies zo lelyk / als de mensen die we vroeger aanwezen / omdat we ze zo lelyk vonden." maar daarna dan niet in de val trappen om kaalheid te beschryven of rugpyn, of ander voor-de-hand-liggends.

-in myn schriftje staat "massap", maar ik weet niet meer waarom.

-hetzelfde met "boussenal". raar...

-little kim vertelde me vanalle aangrypende dingen over de relatie tussen dolly parton en porter wagoner (zie: photo hieronder.) aan hém is "i will always love you" opgedragen. het tragische was, geloof ik, dat de man haar eerst onder zyn vleugels nam, maar dat zy vervolgens, tot zyn ontsteltenis, zyn populariteit drastisch oversteeg.

-apocrief of niet, komende van einstein, heel mooi:"met welke wapens de derde wereldoorlog zal worden uitgevochten, weet ik niet; god zal wel uitvinden wat ze daar allemaal in huis hebben. maar: ik weet wél waarmeê de viérde wereldoorlog zal worden uitgevochten; met stokken en stenen."



Geen opmerkingen: