vrijdag 18 maart 2022

alternatieve feiten

1. het aards paradys van de kelten, de "heerlyke vlakte" genoemd, werd door de kelten zelf meestal ten westen van de bewoonde wereld gesitueerd.

2. waar de oude grieken de meeste paradyselyke verlossingsoorden in het oosten vermoedden, werd hun werkelyke aards paradys opmerkelyk genoeg in het verre noorden gezien: "hyperboreas", "boven-boreas"; evenwel wordt boreas min of meer met thracië vereenzelvigd, het huidige bulgarye; dus toch niet echt de noordpool.

3. ivan heylen fulmineert in zyn autobiographie "de berg zegt" tegen veerle de wit, de echtgenote van hugo claus. hy zegt: "als ik met zo iemand getrouwd was, zou ik ook euthanasie aanvragen." hy beweert ook dat jan decleir ooit zei: "veerle heeft me myn beste vriend afgepakt."

4. dit zyn allemaal films uit 1997: titanic, austin powers, starship troopers, face off, boogie nights, l.a. confidential. in deze periode in myn leven stond ik echter zover buiten de gewone mainstream civilisatie dat ik toen geen énkele film heb gezien.

Geen opmerkingen: