zondag 20 maart 2022

state of being, 21 maart 2022





we schryven halfacht savonds, vanuit de éénzit-met-armleuningen. achter my staat mollie voor de grote spiegel, d'r haar te kammen. zelf weet ik my zeer slaperig en enigszins onderkoeld, myn knieën knikken, myn ogen vallen ongeveer dicht; toch gaan-ik proberen, wakker te blyven, en wel tot middernacht; want als ik nu meteen zou gaan powernappen, dan zou ik snachts niet kunnen slapen, en dan ben ik morgenvroeg (maandag) de klos.
    voorts was het fyn om, vanmiddag, nog eens onder de mensen te komen, om "iemand" te zyn tussen al die andere iemanden - zelfs al was ik dan maar, dat klopt, het "presentatortje". er waren veel steengoede vrienden van me, en die boekenmarkt was ook opwindend. op het festival begon het op een ogenblik, laat in de namiddag, een beetje te regenen; dat duurde maar een kwartier, maar een zekere miserabiliteit kwam daarmeê over ons neêr, waar we ons nooit meer werkelyk aan konden ontworstelen...
    een voornemen bestaat eruit, om vanaf nu, en voor de komende dagen, iétsje minder te oekraïne-surfen. niet "my ervan afsluiten", dus nog wel dit aandachtig volgen; maar: niet ook nog eens documentaires hebben spelen over "de oligarchen", "de jeugd van putin", "trump en rusland", "het orthodoxe schisma". het is moeilyk om boeken over '14-'18 te zitten te lezen als ondertussen de geschiedenis zelf plaatsgrypt vlak voor je neus, maar dan moet ik maar weêr wat meer naar muziek willen luisteren. mede omdat ik het putin niet mag gunnen dat hy zoveel kostbare uren van myn leven beslag zou nemen. daar is hy te banaal voor, als dictator té typisch, op geen énkele manier verschillend van andere dictators - bah, wees verdomme eens originéél!!!
    sumbiet nog een paar rapporten invullen...

Geen opmerkingen: