zaterdag 13 juli 2024

dreamer


we bereidden een nieuwe dinsdagclub voor, die onderhand ging beginnen, in een nogal rechthoekige, saloneske ruimte, waar mensen naar binnen begonnen te komen; evenwel was het een feit dat ik kon leviteren, of zweven dus; in zithouding, maar ook liggend; als ik horizontaal ging liggen kwam myn gewicht op myn voeten terecht en door dat gewicht versnélde dan myn vliegvaart (zoals een hoverboard; gewicht naar voren = snelheid genereren.) dit zweven was wel iets byzonders, en het was dus écht; zelfs kon ik het, door myn broêr serge, gefilmd laten worden; men vond het wel byzonder ook, maar eigenlyk deed men er, vond ik, tegelyk nog tamelyk gewoontjes over... *** ik kwam als regisseur te laat op de toneelrepetitie in het seeftheater; één acteur in het byzonder mopperde daar hard over; maar het werd nog erger, want ik was thuis in slaap gevallen en pas twee uur later wakker geworden. waar zyn de acteurs? die zyn inmiddels op restaurant; ik wilde wel nakomen maar zouden die daar na al die tyd nog stééds zitten? *** in het appartement in oostduinkerke. om tegen de regen te schuilen was ik in de benedenverdieping naar binnen gewandeld, eigenlyk als een inbreker. de eigenaar kwam net uit de tuin, ik excuseerde my ("ik vergiste my van verdieping") maar hy nam er hoegenaamd geen aanstoot aan. hy bood me te eten aan etc, ik wilde hem niet ophouden maar ik had wél honger en het regende dus ik moést wel gebruik maken van zyn gastvryheid...

Geen opmerkingen: