zondag 28 juli 2024

dreamer


er belde iemand aan aan de voordeur van dit landhuis. vast was dit een schurk, dus in plaats van frontaal te gaan opendoen, liep ik langs opzy naar voren, om de bezoeker te verrassen, klaar hem te zullen aanvallen als het moest. evenwel: het was myn moeder. ze werd bezeten door een kwade geest en ik moest haar, terwyl ik haar gelaat in myn handen hielden, bezwerend moed inspreken om deze kwade geest als in een donker woud te zullen tegemoet treden. dit vergde moed van haar, maar je voelde dat het wel goed zou komen. op den duur kwamen uit myn mond de woorden: "kill... the beast..."
    jullie zullen wel begrypen dat dit een buitengewoon intense droom was. ik viel pas tegen de ochtend aan in slaap zodat ik erg moê was, maar dit soort van te heftige dromen schynen wel dubbel zo snel je accu's weêr op te laden...

Geen opmerkingen: