donderdag 18 juli 2024

state of being, 18 juli 2024


weinig goesting om literair te doen, dus hier gewoon de boodschappenlyst, van savonds naar smorgens. ik bedoel, van smorgen naar savonds.
    misschien.

-navenant ik pas om zes uur smorgens in slaap was gevallen, was ik toch om elf uur smiddags weêr uit de veren. in de wetenschap, evenwel, dat ik straks nog zou kunnen power-nappen. het was een warme, zomerse ochtend, geloof ik.

-rocco james conan. was aan het gamen. "waar is luv?" "die is naar de fietsenwinkel, waar ze haar handtekening moest herzien." (in die winkel waren ze, vernam ik nadien, van oordeel dat haar actuele handtekening niet overeenkwam met haar officiële handtekening - heb jy dat ooit al eens meêgemaakt? dat iemand fuzz maakte over de vorm van jouw handtekening??

-de dringende correspondentie. welke brouwer in gent? reserveerders voor sint-niklaas. herziene line-up voor menen. 

-daarna echter die té actuele oneindigheden opzygeschoven - om aan die lezing te beginnen over lewis carroll en alice in wonderland. première eind aûgustus. maar eind aûgustus heb ik nog andere katjes te geselen!...

-om drie uur wilde ik gaan indutten op het terras; de mooiste slaap van myn leven, in zomerlucht, in eigenaardige stilte ("eigenaardig", omdat het in fauxbourgh  anders nooit stil is...) evenwel: mollie kwam my wegsturen, haar vriendin was er en dan moet ik my verstoppen; ik mag dan niet bestaan.

-een paar uur lang dus verstoppertje gespeeld; naar de keuken als ze zelf buiten waren; naar buiten als zy binnenkwamen; etc. inderdaad heeft die vriendin my niet één keer gezien...

-regisseren in het seeftheater. voor de allereerste keer in het gehele proces waren àlle acteurs aanwezig. is voor my het record aantal personages op de allerkleinste speelvloer. je moet constant zitten puzzelen wie er waar moet staan. tot dusver was ik er gerust in, maar heden begint het te wringen en dringen; omdat dit alleen maar mooi kan worden als je het tot in de allerkleinste details kan uitwerken. dus ik duizelde een beetje van het oneindige werk dat ik voor my zag opdoemen - première echter midden september.

-savonds naar goldface junior een computerscherm gaan brengen. belachelyk is het verkeer in deze buurt, het belachelyke aantal bochtjes en éénrichtingstraatjes en chaos; erger dan met een jeep door new delhi ryden...

Geen opmerkingen: