zondag 13 april 2014

state of being - 14 april 2006


een paar uur geleden noteerde ik pathetisch, bovenaan deze bladzyde vandaag, "hoe kan ik een blog byhouden, als ik niks meêmaak?" nu, vyf uurs later, moet ik my er met geweld van weêrhouden, dat soort onzin niet gelyk te schrappen.
    overdag met de kinderen op schoot lykt myn culturele bestaan een gezonken titanic, maar télkens op het einde van de dag, zoals nu om twee uur snachts, kan ik my toch weêr wél tevreden op de borst kloppen... geen ontmoetingen en geen verre reizen, gelukkig maar ook, doch wel de strykkwartetten van haydn op de achtergrond en notities van jorge luis borges op de voorgrond; zonet éindelyk, hoera, een eerste doorbraak in myn voorbereidingen voor "goethe op de apenplaneet"; niet dat ik er al uit ben, maar het weinige dat ik tot dusver klaarheb is wél goed denk ik...
    morgen overdag nieve affiches gaan ophalen in de zwartzustersstraat. het zyn affiches voor de tweede helft van de "daar sta iemand"-toernee; hihi, tussen de bedryven door zal die conference, op het eind van de rit, mooi drié jaar hebben gelopen...
    in de vroege avond, morgen, in café de kroon een interview voor zone 09...
    de alruin is een zeer boeiend wonderwezen, lees ik hier by borges... volgens de middeleeuwers een half dierlyk, half plantaardig creatuur - wel voornamelyk plantaardig; maar als je hem uit de grond trekt, geeft hy een gil, en wordt eenieder die deze gil aanhoort, ter plekke krankzinnig...
     absoluut een goeie nieve rubriek, vanaf morgen op deze blog; fabelwezens... centauren, banshees, walkuren, de "maanhaas" van shakespeare...
     goed, nu nog financiën regelen...
    bedankt dat jullie weêr allemaal zyn langsgekomen...
    x

Geen opmerkingen: