dinsdag 23 februari 2010

state of being







vergeef me de typfouten, het heeft geen zin dit nu ook nog eens te gaan nalezen en corrigeren...





myn lyvige, felbewogen autobiografie is wezenlyk voltooid, na alles by elkaar 15 maanden. ik wil het ding nu echter vertienvoudigen, om het aldus aan een paar vrienden te kunnen offreren. die zullen my dan zeggen: schrap deze of die andere bladzyde, verander deze naam toch maar, ... helaas, om het manuscript in tienvoud te verkrygen, ontbreekt het my aan de financiële middelen vanwege wanbetalers. een artiest moet altyd veel lang op zyn geld wachten dan een bakker. anderzyds is die gedwongen traagheid ook wel goed.
    myn nieuwe cd is een meesterwerkje geworden en er is nu ineens belangstelling van een firma, die ik volgende week dinsdag zie, maar waar ik nu voorlopig maar beter nog over zwyg...
    myn carrière als live-humorist is een ingewikkeld ding. in de media is het nog steeds ongeveer een concensus om te stellen dat ik niet deug, en dat stelt het zelfvertrouwen op de proef; gelukkig: het is een schaduwryk dal waar ik door mag in 2010; aan de beschermende zyde van guido belcanto kan ik myn grootste klassiekers week na week aan uitverkochte schouwburgen presenteren, waar ik fysiek kan gewaarworden hoe sterk ik ben, terwyl ik gedurende de optredens die ik samen met bart van loo opbreng, kleine nieuwe grapjes kan uittesten die niet eens hoéven te scoren, doordat we een vertelling brengen geen comedy. zodat ik, de nachten waartydens ik niét optreed dit jaar, toch vanzelfsprekend de kracht kan vinden om nief materiaal klaar te stomen. myn première voor januari 2011 heb ik opgeschort, teneinde my meer tyd en vooral rust te gunnen.
    ik wil graag huiselyke rust, spelletjes spelen, myn familie zien, een film bekyken en vooral ook heel veel lezen - de franse revolutie, de biografie van beethoven, de triomf van queen elisabeth. ik hoop wel dat we van god onderhand een gezin mogen maken. dat kan voor my niet eender zyn als dat voor luv niet eender is.
   donderdag ga ik naar een pianoconcert van martinus wolf. 

Geen opmerkingen: