zondag 28 maart 2010

postbus



inderdaad, peter, hier moeten we eens iets aan doen...

Peter -terryn27 maart 2010 om 19:51
Onderwerp: J.M. Berckmans
Dag Heer Baeken,

Ik wilde u informeren over de toestand van het graf van J.M. Berckmans. Ik was onlangs met enkele vrienden op het erepark van het Schoonselhof om aldaar de betreurde Nicole Van Goethem te gedenken en haar graf wat te fatsoeneren. Want ondanks het feit dat ze op een erepark ligt, blijft dat klaarblijkelijk de taak van familie en vrienden.

Ik zag daar ook het graf van Marcel Van Maele en dat van J.M. Berckmans. Beide graven zijn wat onderkomen maar bij het graf van die laatste stond een bord met een wat lugubere melding. De diensten van het Schoonselhof gaven namelijk ter kennis dat het graf zou worden verwijderd indien het niet gefatsoeneerd en onderhouden wordt. Dat bevreemdt me omdat een mens zou veronderstellen dat de stadsdiensten dat zelf doen. Het betreft tenslotte een erepark en als dat al teveel gevraagd is, kan men zich afvragen welke eer de bestorvene eigenlijk te beurt valt.

Quod non. Ik dacht 'ik meld dat even aan Vital. Misschien kan hij anderen aanzetten de nodige actie te ondernemen'. Het zou toch jammer zijn indien J.M. Berckmans in de dood ongeveer hetzelfde lot zou beschoren zijn als bij leven. Hoewel niet geheel ongepast, ook dat is waar.

Edoch, mij lijkt het een goed idee indien U en de Uwen occasioneel een activiteit zouden organiseren aan het voornoemde graf om daar door middel van poëzie, zang, dans, drug- en drankgebruik de verstorvene te eren en van die gelegenheid gebruik te maken het graf te fatsoeneren zodat de man al niet bij leven dan toch in de dood kan voldoen aan de hygiënische en esthetische normen die onze samenleving zo hoog in het vaandel draagt.

Ik ben logischerwijze bereid om daarbij een helpende hand te reiken.


Uw toegenegen

voor de Minister van Agitatie
zijn Kabinetchef
Peter terryn

2 opmerkingen:

Anoniem zei

bij gelegenheid wil ik hieraan graag mijn steentje bijdragen. zie vital waarschijnlijk op 01/05 in herentals, wil het dan ook hierover wel hebben.

vital roodhooft zei

ging er altijd van uit dat 'iemand' de rustplaats wel zou verzorgen. hoop dat er een initiatief komt en dat JMH een waardige plek krijgt alleen al omwille van de uren leesgenot. groeten vital van vital