woensdag 20 oktober 2010

dure woorden



met lee striker in de bondgenotenlaan, leuven, aan de voet van de mooie schouwburg.

de heenweg naar leuven was infernaal: stilstaande file rond brussel en dan merken: naftbak byna leêg, pinkend rood, en dan aldoor moeten optrekken en afremmen... geen pechstrook in de buurt... nog meer file...
    de laatste tien meter naar het allereerste naftstation in leuven de auto moeten duwen, met hulp van een pompbediende.
    en dan ook nog eens aldoor keidringend moeten pissen. toen ik, na het tanken, dan ook eindelyk naar het wc kon, dacht ik nog onderwyl ik aan het lozen kon: gelukkig, jahwe, rook ik niet meer, want dan zou ik nu meteen, ook dat nog eens, sterven van de goesting in een sigaret. en géén sigaretten hebben als je er wél keihard een wil roken, is het enige dat Nog Erger is dan in het midden van de snelweg in je broek zitten pissen terwyl je stilstaat omdat je naft erdoor is...

Geen opmerkingen: