zondag 26 december 2010

mei 2010


de eerste mei loopt de glorieryke toernee met guido belcanto af met een dubbelconcert in cc herentals. op dvd zie ik diezelfde nacht nog de mooiste film van het jaar, "frozen river."***ik begin weêr, na vyf jaar pauze, piano te spelen. dit zal enkele maanden dagelyks doorgaan, maar op de duur blyven er teveel toetsen hangen en is het dus toch weêr gedaan.***myn vriend charles jarvis kan zyn eigen verslavingen niet meer aan en laat zich opnemen by de broêrs alexianen te boechout. geregeld ga ik hem boeken en platen brengen. hy ziet er meteen een pak beter uit.***op televisie zegt jeroen olyslaeghers dat hy niet zal gaan stemmen. in griekenland breekt een crisis uit.***om een of andere onverklaarbare reden begin ik my ineens voor te bereiden op een theoretisch ry-examen. dit vergt overdréven veel werk; weken- en wekenlang iédere dag uren- en urenlang blokken.***12 mei doe ik samen met sarah debosschere en david bové, in opdracht van jowan petit, een hommage aan jmh berckmans in "het ellentriekkot" in de violetstraat. ook de knoertgeile marys boulogne loopt daar rond. door myn schuld is marcel vanthilt intussen voor niets naar het graf van berckmans aan het zoeken geweest - ik had hem gezegd dat ik daar ook zou zyn, maar was die afspraak uit het oog verloren ): ...***  om myn schryvende hand in beweging te houden, begin ik de mémoires neêr te schryven van een antwerps chefkok, erik somers.***30 mei breng ik een soort stand-up comedy gebaseerd op een paar alinea's van elsschot, in het vlinderpaleis.***na vyf jaar werk wordt eindelyk, door "studio vitalski", de 360 pagina's tellende graphic novel "het vrouweneiland" voltooid (zie photo...)

1 opmerking:

Serge zei

Frozen River was idd een sterke film.
Ging je niet je rijbewijs halen omdat bleek dat Rick De Leeuw het zijne ook plots bleek gehaald te hebben?