zaterdag 31 december 2016

state of being, 31 december 2016







kom tot ons, o woorden, o zinnetjes, desnoods maar een stuk of honderd. "bladvulling" is geen belediging, "behangpapier" kan ook erg mooi zyn.
    door het vaderschap, dat zes jaar geleên by my insloeg, loop ik allerlei realiteiten mis; misschien was ik anderszins vyf keer in new york geweest, wellicht had ik my veel meer boeken weten aan te schaffen; maar: het cliché dat daar andere realiteiten voor in de plaats komen, treft doel; daarstraks stond ik, in de plotselinge vrieskou, recht tegenover zo'n grootse, weldoordacht bevlekte paardenkop, die naar my terugkeek, witte wolkjes uitasemend in myn richting, en ik sprak tot dit dier hardop:"mollie wou deze ontmoeting; door hààr leren wy mekaâr nu kennen."
    voorts weêr vier uur lang het huis lopen opruimen. altyd, doch met de feestdagen méér nog, komt er zovéél speelgoed naar binnen, langs alle ramen en deuren en kieren, dat je simultaan met kruiwagens ànder speelgoed moet wegdragen, of je komt vast te zitten. het erge zyn de stukken en brokjes waar je geen onderdak voor kan verzinnen; één plastieken nylpaard, één zaklamp; dwz je kan geen doos nemen die apart zou dienen voor plastieken nylpaarden; je kan ook niet een aparte hoek in de kast reserveren met het etiket "zaklampen".
    al sinds jaar en dag speel ik, zoals jullie weten, met het idee om uit deze blog, o lezers, een soort dagboek te destilleren; de voorbye paar dagen ben ik daar savonds weêr 'ns meê bezig geweest; zodoende was ik daarstraks de eerste helft van het jaar 2011 nog 'ns aan het herbeleven... rocco james conan was er nog niet, mollie was een baby die toen reeds preciés even veeleisend en onmogelyk was als vandaag; met jowan petit bereidde ik de voorstelling voor getiteld "een toneelstuk over alles", en in "meubelen pluym" speelden-ik "de gelaarsde kat"... ik woonde in principe nog apart, in de lindeboomstraat, waar ik met heimweê aan terugdenk, al sliep ik meestal by luv in de klappeistraat... vooral daardoor toch een totààl ander leven dan hetdeze, van vandaag...
    het internet gaat hier weêr erg traag; eind van de maand, surfvolume weêr byna op. we tanken by, maar kennelyk niet bestendig...
    (de "state of being" van vandaag is niet veel soeps, maar juist daardoor toch ook weêr apart...)
   
   
 

2 opmerkingen:

Uwes zei

Liefde zal overwinnen.

Waar ge met uw verstand op fysieke kop
ook tegenaan botst, het rijpen der jaren
spreekt u met wijsheid toe. Aandachtig
luisteren, met iedere knerpende vezel en
bloed pompende ader in je dwalende donder.

Liefde zal overwinnen.

Uwes

Uwes zei

Liefde zal overwinnen

Waar ge met uw verstand of fysieke kop
ook tegenaan botst, het rijpen der jaren
spreekt u met wijsheid toe. Aandachtig
luisteren, met iedere knerpende vezel en
bloed pompende ader in je dwalende donder

Liefde zal overwinnen

Uwes