zaterdag 28 november 2020

state of being, 28 november 2020

wat het project van de maandelykse boekjes betreft: eerst een paar keer iets aangevat geweest dat nergens naartoe ging, maar my nu onderhand, kennelyk, voorgoed vastgebeten in het verzamelen van stukken uit de rubriek "uit het schriftje". daar heb ik een goed gevoel by, vooral doordat ik zélf benieuwd ben om dit te lezen; al schryvende, of beter gezegd al "sorterende", ben ik nu vooral zeer geboeid aan het lézen... goed voor een goeie zes uurs arbeid per dag, toch wel...
    om de benen te strekken, om te voorzien in rocco james conan zyn verjaardag volgende week, maar ook reeds om my voor te bereiden op het weekje wissant midden december, rond drie uur in de frisse namiddag naar de beo-stripwinkel gefietst, en my daar een stevige buit verzameld; onder andere nieuwe albums van "wunderwaffen"; maar toch weêr niet zonder, in de winkel tussen de boeken, een zekere angstaanval. ik blyf de lokale winkels steunen, maar zoals op deze blog al vaker opgeworpen: het grasduinen in boekhandels ervaar ik alsmaar meer als een nachtmerrie, het eerste kwartier kan ermeê door maar daarna begint het my ondraaglyk te beklemmen; de onmogelykheid om àlles te zien, en daarmeê zodoende de vergeefsheid om er met zékerheid het béste uit te pakken...
    al werd ik vertederd door een ventje dat, kennelyk, bezig is de marsupilami's te verzamelen...
    voorts hier in huis de onverdroten voortzetting van 's jaars kolossale huiselykheid - nu reeds, aldus, sinds de 13e maart. de kinderen, de bordspelen. het met zyn vieren naar "flodder" kyken. alleen aldoor onderhuids dit nerveuze wachten op de komst van "de naam van het rendier", welk kerstverhaal vandààg reeds de baan op had gemoeten!!...



Geen opmerkingen: