donderdag 24 augustus 2023

state of being, 26 aûgustus 2023


ook dit hier werkt zeer goed by een relatieve writer's block by een dagboeken-productie: de dag niet van voren naar achteren beschryven, maar van achteren naar voren...

daarjuist de automobiel van myn pa en van myn ma naar hun thuis gaan terugbrengen. vervolgens te voet van hun thuis naar myn zelf thuis. in zachte, aangename regen.
    thuis toef ik in eenzaamheid, myn gezinsaanhang in scherpenheuvel verblyvende. een zeer lichte onvrede benaderde my toen ik binnentrad; de dag was te vlug om gegaan, nog te veel wil ik doen - binnen te weinig tyd ter myner beschikking. vanalles is er dat niet in orde is, vanalle kleine dingetjes die ik moet opvolgen... zal niet lukken...

komende van vosselaar met de wagen onderweg naar huis rond halfelf savonds: stilstaande file ter hoogte van ranst. myn laptop op myn schoot gelegd en opengeklapt: om zo, achter het stuur, voort te schryven aan myn oneindige bulderdrang-roman. ging zelfs best goéd! ja, zelfs vergàt ik die file, en vond ik het al byna jammer wanneer ik er uit kwam.

uitmuntende energie op die toneelrepetitie, van acht tot tien savonds. wel altyd neemt iémand van die mensen myn lievelingssnoepjes meê - zynde, met name, op doorzichtige gelatine gebaseerde ongein, waar ik my dan iedere week halfziek aan vreet... vandaag gemerkt dat het telkens iemand ànders van die acteurs is die dit meêbrengt; wordt dit dan gecoördineerd, of hoe of wat?

ook overdag aan die bulderdrangroman voortgewerkt, als een zuivere vorm van escapisme, echter - om voor ander, veel dringender werk intussen te kunnen wegduiken...
    vandaag is ook weêr het nieuwste affiche van de dinsdagclub on-line gekomen - stééds is er dan een klein garnizoen van mensen die (terecht!) protest aantekenen; een àndere photo! een spelfout in hun naam! iemand zelfs gewoon helemaal vergeten!!! het is myn eigen stomme schuld maar net zo lief is dit te voet door de natte hel en terug.

morgen ryden we in principe naar de lilse bergen? raar...

Geen opmerkingen: