zondag 27 augustus 2023

state of being, 28 aûgustus 2023


waarom voelden-ik my vandaag, lezers, in zo'n erge mate getergd door de ditjes en datjes die aldoor, altyd, nog moeten gedaan worden? vandaag waren dat er toch niet méér dan gisteren of eêrgisteren? ik liep door dat prachtige bospad, "de eglantierweg" - evenwel niet by machte, het eeuwige "hier en nu" daarvan rustig te proeven. in plaats daarvan: dit tobben. neen, niet tobben, maar onrust. al moet ik zeggen dat het meêvalt ook; dus éigenlyk niet wérkelyk noemenswaardig.
    maar ik moet hier toch iéts noteren.
    dus hier toch drie of vier mogelyke antwoorden, zelfs...
    1. juist omdat ik vandaag, in feite, minder aan myn kop had dan verwacht. de dag tevoren had ik met veel meer resultaat aan dat kindertoneelstuk kunnen voortarbeiden dan ik had durven te dromen, en toen ik vandaag de playlists van de dinsdagclub aan alle deelnemers wilde beginnen door te mailen, mocht ik inzien dat ook dàt werk daags tevoren reeds helemaal was verricht. dus: ik had meer vrye ruimte dan verwacht; zodat ik dààrvan juist rusteloos werd. als een dier dat té onverwacht uit zyn kooi wordt gelaten.
    2. omdat het najaar gaat aanvangen, de dinsdagclub volgende week haar eerste verjaardag viert, en het school weêr gaat beginnen, plus ook die nieuwe wekelykse serie "tseef leeft"; zo'n scharniergewrichten, tussen twee seizoenen in, vragen om definities; waar sta ik, waar ben ik meê bezig, wat ben ik nu verder van plan - en wat moet ik doen om die plannen dan inderhaast nog verder voor te bereiden? het gaat in september krankzinnig druk worden, nog drukker dan ik dit ooit van myn leven al heb meêgemaakt...
    3. het was een belachelyk dure zomer in een abstract dure wereld, voornamelyk door de apocalyptische belâstingen van deze voorbye maand. ook een mager budget is zoiets waar ik té wakker van word... te strydvaardig...
    4. heb ik te weinig seks in myn leven? (dit laatste een grap... tot myn veertigste waren seks en relaties en romances myn gehele hebben en houden, van smorgens tot savonds, ook de oneindige vele problemàtische dimensies daarvan; maar dat hoofdstuk is afgesloten, die examens zyn afgelegd, dié onzin is achter de rug voor altyd.)

Geen opmerkingen: