donderdag 12 september 2024


queen victoria over een gearresteerde suffragette:"die zou eens goed moeten worden afgeranseld!"

bill clinton:"het probleem met ons land is, dat iedereen hier zyn zegje mag doen."

brooke shields:"als je vermoord wordt, geraak je een belangryk deel van je leven gewoon kwyt."

abba eban, israelisch diplomaat:"zyn onwetendheid is van een encyclopedisch niveau."

politie-chef van philadelphia frank rizzo:"de straten hier zyn veilig. het zyn alleen de mensen die ze onveilig maken."

g.l. murfin, burgemeester van lincoln:"het zyn alleen maar de daklozen die de roddel verspreiden als zouden er hier huizen te kort zyn." (die moet ik onthouden...)

nixon:"ik zou een goeie paus zyn geweest."

eduard VII over zyn moeder, queen victoria:"ik ben de enige mens ter wereld met een moeder die alsmaar niet doodgaat."

groucho marx:"vanaf toen ik je boek opendeed, totdat ik het weêr neêrlegde, ben ik keihard aan het lachen geweest. binnenkort ga ik het echt wel eens lezen!"

samuel goldwyn:"voor een alleenstaand iemand is het maar niks om vrygezel te zyn." (ook onthouden)

het vel van een varken is aanmerkelyk dikker op zyn rug.

zowel in het antieke rome als het oude duitsland, als in het prehistorische china, werd urine gebruikt als tandpasta.

foetussen in de moederbuik hebben reeds dromen.

een gemiddelde huisvlieg leeft één maand.

het kortste woord met potentieel de hoogste score in scrabble, is het woord "zax", zynde een instrument om een specifieke soort van dakbedekking meê aan te leggen!

een dilemma tussen drié kwesties wordt genoemd een "trilemma".

in onze dagelykse spreektaal is het woord "ik" het meest voorkomende woord van allemaal.

vandaar zo mooi dat krishnamurti in de tweede helft van zyn leven het woord "ik" niet meer gebruikte, doch in plaats daarvan steeds gebruik maakte van de verwyzing "de spreker".

volgens de kama sutra bestaan er exact 20 manieren van zoenen.

that's all folks... 

Geen opmerkingen: