woensdag 25 augustus 2010

bate of steing


vandaag had ik in edegem een vergadering met bert gabriëls, jowan petit en thomas smith. dus dodelyk jammer dat ik alweêr myn kodak niet by me had! amai, hoe erg hang ik myzelf hier de keel meê uit...
    met jowan petit had ik onderweg naar ginder een goeie babbel (ik chauffeerde...); een uitzonderlyk integer artiest is hy... hoewel hy enorm goed scoort op het ogenblik, haalt hy zyn essentiële plezier nog steeds alleen maar uit zyn verhaal, en niet uit zyn succes. zo beweerde hy, op een moment op de terugweg, in zyn toneelstukken zelfs geen perfectie na te streven, maar alleen maar "juistheid"; vertel ik het verhaal, dat ik wil vertellen, op de juiste manier? en basta.
    met zyn laatste toneelstuk, getiteld "de groenstraat", heeft hy kennelyk serieus wat gezeik gehad. dat verbaasde my wel. aan de directeur en de leerkrachten van de groenstraat was dat toneelstuk een regelrechte hommage, maar omdat er hier en daar meê kon worden gelachen ook, zagen die mensen dat dus anders; avond na avond heeft 'ie zyn teksten moeten zitten aanpassen, speciaal om dat corps niet voor de borst te stoten. maar het blééf ze in het verkeerde keelschat schieten... de stommeriken, ze hadden hem juist na iedere voorstelling bloemen moeten gaan brengen, zo mooi als het was, wat ik je brom!
    toffe mails ontvangen van dorian vandenbrempt, alsook van naima albiouni, de schrysfter. een toffe sfeer hangt er over ons koninkryk...
   met molly, de foetus, gaat ook alles erg goed. en luv, haar mammie, staat al goed dik en rond. praktisch in de helft van haar dracht, hihi...
     daarstraks stond er hier een grote, houten krat voor myn deur, met daarin een achttal flessen tamelyk dure rode wyn. hoe kwamen die flessen daar terecht? een tydje heb ik ze laten staan, maar toen ze er na een paar uur nog steeds present tekenden, heb ik ze dan maar naar binnen gehaald. nu hopen dat ik er geen zwarte weduwen meê naar binnen heb gehaald, of andere insekt-achtigheden...

3 opmerkingen:

els c. zei

de groenstraat was écht supergoed !! vooral héél ontroerend.

Dirk Turpin zei

helaas niet gezien, maar elke keer dat ik jowan bezig zie, geniet ik. Dus voor de 1000e keer, wanneer komt den open haard terug?

Vitalski zei

tja... nu kompt jowan ineens af dat hy vanaf maart 2011 tyd heeft,- maar dan ben ik afgesproken met veerle malschaert... ...