maandag 23 augustus 2010

state of being - - - 23 augustus 2010









gezellig, die regen op het dak in het midden van de nacht... tenminste, als je veilig ligt... daarjuist moest ik erdoor met de fiets, en dan was het minder. harde, vette droppels, verryzende plassen...
    ik heb weinig verhaal vandaag, maar ik wil myn bloggers niet in de steek laten. daarom toch iéts, namelyk dit hier...
    over de dag verspreid vier uur geschreven aan "de gelaarsde kat", een nieve theatermonoloog... nu zal ik eens moeten gaan inkorten en keuzes maken... smiddags met luv langs de kloosterstraat geflaneerd, hoogst kenmerkend voor een zondag in antwerpen. veel geld opgedaan aan tweedehands boeken waarvan ik nu begryp: dit had niet gemoeten. jan-emiel daele... jaak de graef... behalve dat ik nu gelukkig het verzameld werk van kafka ook terug in huis heb. het zyn altyd, of toch in regel, je allerbeste spullen die je uitleent - én nooit meer terugziet. dus als er dieven zyn die dit lezen: terugbrengen, hoor - jullie krygen amnestie. wie van jullie heeft er myn "shana the she-devil"? wie heeft er myn boxen met daarin alle afleveringen van "deadwood"? in ieder geval by baby olifant ligt er veel stuff van my; maar hy heeft zogezegd geen tyd om me te ontvangen... hy is druk bezig, maakt de covers voor menzo...
     spaghetti a la vongole gegeten, dwz. met zeeschelpen. die schelpen waren byna allemaal leêg maar okay. jammer dat ik alwéêr myn phototoestel niet by me had vandaag - m'n blog begint er onder te lyden. het stadhuis lag er mooi by, een vergeefs augustuslicht, een jammerende windstilte...
    en daarnet een lange film gezien getiteld "pope johanna"; rond het jaar 1000 is er ooit, waar gebeurd, een vrouwelyke paus geweest. maar niemand wist dat, want ze verkleedde zich als een man. wat in de geschiedenis tot dusver wel schering en inslag is geweest...
     tot hier alreeds; nu moet ik gaan proberen een beetje te slapen...
     al zyn het wel precies de muggen vooral, die my welkom heten...

Geen opmerkingen: