woensdag 1 oktober 2014

state-of-being, 1 oktober 2014


een van de moeilykste dagen van 2014. door omstandigheden waar wel niemand iets aan kan doen, is het toneelproject "een held van by ons", het stuk dat ik schryf en regisseer voor elckerlyc, als een donderslag by klare hemel als een kaartenhuis compleet in mekaâr gezakt. maar dan ook werkelyk compléét. als zich daar maandag geen ommekeer in betoont,- en ik vrees oprecht het ergste, god damn - dan moeten we dat gehele droombeeld, waar we nu een halfjaar lang op hebben geploeterd en gezwoegd, als een kever die, dag na dag, zyn gigantische strontbol naar omhoog duwen en duwen moet zonder ophouden,  vlak voor aankomst en opeens, worden geaborteerd en weggevaagd. ik kan hier niet veel meer over zeggen, maar vandaag was dus een gigantische klap. ik ben hier echt kapot van. ik kruip nu onder de dekens, slap biddend tot die rare god daar ergens ver weg, die myn rottige karma altoos bestiert.

2 opmerkingen:

Anoniem zei

Kop op, Vital, één rampzalige rep. is verplicht, om de theatergoden gunstig te stemmen. De realiteit van een echt publiek zal ontnuchterend werken. t'Komt goed. Met de spelers én met het stuk.
Nochtans een carrière als mime-speler, het zit erin.

Rode Ridder zei

Dat meen je toch niet? Komaan Vitalski, even laten bezinken, heroïenteren, en verder gaan! Dat is nu nog mogelijk, hoor. Maar over een jaar niet meer.