zondag 9 december 2018

state of being, 8 december 2018

opnief vanuit de backstage. ditmaal in cc lier. vreemd sfeertje. N zegt van zichzelf dat ze vandaag "opgefokt" is. G zegt dat er vanavond een mevrouw in de zaal zit op wie hy dodelyk verliefd is. net hier, wanneer we spelen voor 800 mensen, blykt dat het onmogelyk is om achter het doek te lopen; we moeten dus voor het doek van plaats wisselen.
    natuurlyk is dat alles gebakken lucht.
    ben enigszins slaperig, maar dat is in deze situatie dan weêr een kwaliteit; in de claustrofobe backstage kan je beter géén behoefte hebben aan energie-verbranding, en eens het toneel begint, gaat die diesel wel ronken.
    guido heeft me net gezegd dat ik niet meer deze zin mag zingen:"ik zag haar lopen / in de zoete straat der zonde"; dat moet voortaan zoals het origineel:"ik zag haar lopen / in de straat der zonde"; maar ik ben in die àndere versie gedrild, dus: dit is erg desoriënterend...
    wilfried is een taart aan het snyden maar met veel slagroom en niemand wil optreên met slagroom op de maag...

Geen opmerkingen: